منوعات

بسمة وهبة “طارت” وأصالة نصري صرخت طالبة النجدة.. فيديو لحادث تعرضتا له في البحر

تعرضت الفنانة السورية أصالة نصري والإعلامية المصرية بسمة وهبة لحادث خطير أثناء ركوبهما الدراجة المائية (جيت سكي)، وسط البحر في الإسكندرية، وذلك بعد ارتطامهما بالصخور وسقوطهما، فيما قالت وهبة إنهما نجوتا من الموت.

وهبة نشرت، على حسابها في موقع إنستغرام، مقطع فيديو يُظهر لحظة ارتطامها مع أصالة نصري بالصخرة، وكتبت على الفيديو: “أنا وأصالة تعرضنا لحادث كبير، وبفضل الله نجونا من الموت بأعجوبة”.

أشارت وهبة في منشورها إلى أن أصالة كانت تقود “الجيت سكي” بسرعة، وأضافت: “اصطدمنا بالصخور وأنا اترميت برأسي ع الصخر وفقدت الوعي ووقعت فى القاع، وأصالة رغم وقوعها صممت تضرب الموج وتخبط وتنادي حد ينقذني”.

تابعت وهبة: “أنا فُقت لقيت نفسي في مركب ناس طيبين ووشوش حواليا، كل واحد بيحاول ينقذني من الميه اللي دخلت جسمي، وأنا فاقدة الوعي ومن النبض ودقات القلب والدم اللي كان طالع من الجروح اللي في رجلي، شكراً يا حبيبي يا رب يا رحمن يا رحيم بعبادك، شكراً أصالة إنك صممتي تنقذيني، وبالفعل أنقذتيني بشهامتك، ودايماً بتثبتي لي إنك جدعة وأصيلة، وشكراً للولاد اللي أنقذوني بالمركب، وكانوا في قمة الأخلاق والجدعنة، وشكراً لعلي البحار”.

أصاله كانت سايقه(( الچيت سكي)) بسرعه واصطدمنا بالصخور وانا اترميت برأسي ع الصخر وفقدت الوعي ووقعت فى القاع، وأصاله رغم وقوعها صممت تضرب الموج وتخبط وتنادي حد ينقذني انا فوقت لقيت نفسي في مركب ناس طيبين ووشوش حواليا كل واحد بيحاول ينقذني من الميه اللي دخلت جسمي وانا فاقده الوعي ومن النبض ودقات القلب والدم اللي كان طالع من الجروح اللي في رجلي شكراً يا حبيبي يا رب يا رحمن رحيم بعبادك شكراً أصاله انك صممتي تنقذيني وبالفعل انقذتيني بشهامتك ودايماً بتثبتيلي انك جدعه وأصيله وشكراً للولاد اللي انقذوني بالمركب وكانوا ف قمه الأخلاق والجدعنه وشكراً لـ ” علي البحار” .. وجدعنتك دي مش غريبه ع أهل اسكندريه الحمدلله ١٠٠ مره ومن فضلكم محدش يجري بالموتوسيكل المائي وانتبهوا لنفسكم ولأولادكم ..

A post shared by Basma Wahba (@basma_wahba) on Jul 26, 2020 at 2:46pm PDT

من جهتها، نشرت أصالة نصري، عبر ستوري “إنستغرام”، مقطع فيديو، قالت فيه: “أنا كويسة والله، بس أنا كويسة لأني متعودة ع الوقعات.. باخد أوسكار وقعات.. أنا بحب الجيت سكي وكمان العَجل.. وبحب لما ألعبهم.. ما أحبش ألعب زي الماما، ولكن ألعب زي الأولاد الصغيرين”.

أضافت نصري: “اليوم وقعنا.. الوقعة كانت بسيطة بالنسبالي.. لكن الحمد لله على سلامة بسمة.. لأنها فجأة طارت إزاي مش بعرف.. يا ريت كان حد صورنا من فوق الميه، كانت واقعة كوميدي”.

المصدر

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى