آخر الأخبارالأرشيف

مدير حملة عمر سليمان للأقباط أيدتم ذبح المسلمين فى رابعه والنهضه وتهجيرهم من رفح ودعمتم إضطهادهم فراجعو أنفسكم

كتب سامح أبو عرايس – مدير حملة أبناء مبارك – ومدير حملة عمر سليمان سابقاً- جملة من الانتقادات لطائفة من الأقباط ، مطالبًا إياهم بمراجعة أنفسهم ومعرفة أن الكراهية لا تأتي إلا بالكراهية حسب تعبيره .

ونشر “أبو عرايس” في تدوينة عبر حسابه بـ”فيس بوك”: “نفس المسيحي اللي بيطالبنا بالتعاطف معاه لما يتعرض لأذى هو نفسه اللي أيد مذابح رابعة والنهضة ورمسيس واعتبرهم ارهابيين” مشيرًا إلى أنهم أيدو قتل واعتقال عشرات الآلاف من المسلمين بحجة مكافحة الإرهاب حسب تعبيره.

ابو العرايس ماسبيرو

وتابع: “هو اللي مش بيتعاطف إلا مع المسيحي اللي زيه لكن بيشوف أن المسلم إرهابي ويموت عادي .. نفس المسيحي اللي زعلان علشان مائتين مسيحي تركوا بيوتهم في العريش هو نفسه اللي أيد تهجير الآلاف من المسلمين من بيوتهم في رفح وهدم بيوتهم بحجة مكافحة الارهاب .. طبعا ده مش مبرر للإرهاب .. ولا لقتل ناس بريئة .. لكن للأسف المسيحيين المصريين في آخر ثلاث سنوات دعموا اضطهاد المسلمين .. يا ريت بجد تراجعوا أنفسكم وتعرفوا أن الكراهية لن تولد إلا الكراهية”. 

سامح

Sameh Abou Arayes

vor 21 Stunden

نفس المسيحي اللي بيطالبنا بالتعاطف معاه لما يتعرض لأذى هو نفسه اللي أيد مذابح رابعة والنهضة ورمسيس واعتبرهم ارهابيين .. وهو اللي بيؤيد نظام الحكم وهو بيقتل الالاف ويعتقل عشرات الالاف من المسلمين بحجة مكافحة الارهاب .. وهو اللي مش بيتعاطف الا مع المسيحي اللي زيه لكن بيشوف ان المسلم ارهابي ويموت عادي .. نفس المسيحي اللي زعلان علشان مائتين مسيحي تركوا بيوتهم في العريش هو نفسه اللي أيد تهجير الالاف من المسلمين من بيوتهم في رفح وهدم بيوتهم بحجة مكافحة الارهاب .. طبعا ده مش مبرر للارهاب .. ولا لقتل ناس بريئة .. لكن للأسف المسيحيين المصريين في اخر ثلاث سنوات دعموا اضطهاد المسلمين .. يا ريت بجد تراجعوا أنفسكم وتعرفوا ان الكراهية لن تولد الا الكراهية !!

 

 

 

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى